Snapphaneturen

Efter matförgiftningen var det nu dax att se om man fortfarande kunde cykla. Då jag var lite osäker på hur återställd kroppen var så valde jag att bara köra 1 varv = sportklass. Kroppen var seg i början men efter några minuter vakna den till liv och jag hamna i en grupp om 6e plats overall. Tempot var rätt bekvämt men när det var tekniskt gick det lite väl långsamt tyckte jag.

Efter att jag hade gått i från gruppen utför på en stig så kunde jag se Patrik Paulsson framför mig. Jag började mata på för att komma i kapp men grusvägarna kom och gruppen bakom blev för stark så de kom i kapp mig i stället. Farten var dock bra här så vi körde i kapp även Patrik. Jag försökte dra där det var singeltack för att hålla uppe farten och eventuellt skaka av de tekniskt mindre duktiga. Gruppen höll dock ihop.

När vi närmade oss slutet så gick jag fram o fick en lucka utför på en lite slingrig nedförskörning och klarade hålla luckan i efterföljande uppförsbacke. Det gick lite svagt utför på en stig ner mot målområdet och farten var hög. Plötsligt kom det en skarp vänstersväng som jag inte såg förrän jag var I den. Ut på stigen igen och hade en kille bara 20 meter bakom ungefär. Jag drog upp spurten och var fortfarande ett par meter framför. Jag låg i högerspår och han snett bakom till vänster några meter bakom. Då vinglar det ut en liten knatte från höger sida i målfållan över mot vänster och jag har inget annat att göra än att bromsa. Den andra killen klara smita förbi till vänster och slår mig med en halv sekund. Lite irriterad över att man som förälder inte kan hålla koll på att ens barn inte befinner sig i målfållan då speakern till och med gapar om en spurtuppgörelse.

Nu körde jag bara för skojs skull idag och bryr mig inte speciellt egentligen. Mest nöjd med att det kändes bra i kroppen idag. Jag blev alltså 2a av de som körde 1 varv och "varva" som 5a av allihopa.

Kommentarer
Postat av: Micke

jag hade kört rakt över ungjäveln...

BRA kört!

2009-09-20 @ 22:24:36
URL: http://multivitamin.blogg.se/
Postat av: Katarina

Härligt svar du fick av kroppen och jag är GLAD att du inte körde över knatten.



Micke, vänta till du får egna, då vill du inte köra över andras heller ;)

2009-09-21 @ 07:30:32
URL: http://www.cykelmygg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0