Utseendefixering

Man kan tro att det egentligen bara handlar om en snygg kropp och de senaste moderiktiga kläderna. Men nä utseendefixering finns överallt. Inom cykelsporten är det nästan viktigare än att egentligen vara bra på att cykla. Vilken utomstående person skulle kunna tro det när de ser spinkiga män cykla runt i kroppsstrumpor?

Det roligaste upptäckte jag ändå idag när jag satt och programmera. Skulle kolla upp en sak angående reguljära uttryck som det så fint heter. Jag skulle göra lite matchningar i en bit text vilket jag använde följande uttryck till.

^(\d{4}-\d\d-\d\d)T(\d\d:\d\d:\d\d)\.?\d*([+\-]\d+:\d\d)?$

Snyggt och läsligt va? Jag fick dock inte det att fungera helt så jag ställde en fråga på ett web/programmeringsforum.

Jag fick som svar att jag hade ett frågetecken fel, men nu till det roliga. Killen svarade oxå:

"ändra dock \d\d till \d{2} ser inte direkt snyggt ut om man skall vara ärlig"

Haha! \d\d och \d{2} gör precis samma sak, MEN det är en stor stilmiss att skriva \d\d. Det kunde ni väl oxå förstå? Nej man måste vara tillräckligt insnöad på området för att inse vilken utseendefixering det finns.


Kommentarer
Postat av: Micke

grymt inlägg med tanke på bilden här under... najst

2009-10-29 @ 21:50:08
URL: http://multivitamin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0