Testad och klar

Japp idag på min självaste födelsedag drog jag upp till Göteborg för att främst göra ett konditionstest på Aktivitus. Jag tänker inte avslöja några testsiffor för de var inte så himla bra faktiskt. Jag skäms hellre för mig själv. Däremot kan jag avslöja vad som krävs för att nå dit jag vill. Mer om det längre ner...

Wingatetestet gjorde jag däremot bra siffror på faktiskt. Före det här testet så sa Mattias att alla bra mountainbike-åkare gör bra resultat på det här. Därmed infann sig pressen. Efter wingate testet fick vi alltså lite förklaring till varför jag kunde åka förhållandevis bra på tävlingarna trots dåliga watt vid tröskel.

Jag hade berättat att ett av mina mål var att lägga mig på övre halvan av resultatlistan vid Sverige Cup tävlingarna. Efter testen prata vi lite om vad som skulle krävas av mig för att nå dit. 4kg ner från de 60kg jag väger nu var vi överens om jag borde. Sen skulle jag behöva höja effekten vid VO2max med 30-35 watt. Sen blir de åka av!

Det är dock inte gjort i en handvändning utan det kommer krävas en hel del slit. Eftersom jag har varit väldigt skadedrabbad tidigare ska det undvikas nu. Alternativträning ska in på schemat och roddmaskin kommer bli plågan härligt nog! Träningschemat kommer dock inte förrän i nästa vecka så jag får väl mjuka upp lite tills dess.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0