Jag och pensionärerna

Vi börjar bli polare nu. Både i fredags och i morse har jag varit på gymmet 6.30, innan jobbet. Det är ungefär jag och 100 pensionärer. Men jag gillar morgonträningen. Underbart sätt att starta dagen. Idag klarade jag dessutom 3 st knäböj på pilatesbollen utan att hålla i mig. Det går frammåt!

Till helgen bär det av mot Jönköping för Svenska cykeldagarna. Ska bo hos Jonas under helgen och besöka cykelmässan o lite så där.

Just nu är Fredrik iväg och får sin svinisspurta och jag spanar lite på kartan på hitta.se efter en ny lång sträcka utan korsningar som vi kan köra våra 20 min tröskelintervaller på, för imorgon är det dags igen! Den gamla vi kört är inte helt bra för ändamålet.

Kommentarer
Postat av: Martin A

Sträckan från 111:an förbi Döshult upp till Allerum är en lång sträcka med endast en korsning. Om man sen tar höger vid Allerum kan man cykla till Kulla gunnastorp utan korsningar. Kanske en lång bit utanför stan men det bästa jag kan komma på.

Martin

2009-11-18 @ 10:18:02
Postat av: Olsson

Den är lite för kort för 20min. Bästa jag har hittat är när man precis kommit över 112an från Jonstorp och kör söder ut mot Allerum. Men vi vill ha lite söder/öster ut då vi utgår från Ramlösa och inte vill transportera oss mer än 10-15 min uppvärmning helst. 109an mot Ekeby ser ut att kunna fungera men är nog oxå lite kort. Eventuellt kan man svänga av höger när man kommer fram i rondellen bara och skarva på nån min till om det behövs. Tål att testas!

2009-11-18 @ 23:29:57
URL: http://vardagsobservationer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0