Fan så fort helgerna försvinner iväg. Jag har ändå hunnit med lite saker. Ok få se en liten tillbakablick...

Fredag: Körde hit sista sakerna som hade mellanlandat hos föräldrarna. Därefter drog jag iväg till Jonas för att meka ihop min hoj med alla nya delar. På vägen fiskade jag upp en pizza. Tilltugg när man finmekar känns som ett krav. Mycket cykelsnack blev det, men vi fick ihop hojen i alla fall.

Lördag: Vaknade 7:20, innan klockan ringde. Gick upp och åt frukost i lugn och ro, packa ihop träningsväskan och bytade om till cykelkläderna och drog iväg till Ängelholm där vi skulle träna. 6 personer blev vi den fina lördagsförmiddagen. Det var 3 veckor sedan jag satt på en cykel, eller för den delen tränade överhuvudtaget. Det har varit otroligt dåligt med träning i vinter så konditionen är som innan nämnts dålig men huvudet kommer ihåg hur man cyklar snabbt så jag gasade på rätt bra vilket funkade ett tag. Benen blev segare och segare och efter 70 minuter så sa det stopp, totalstopp! Jag klarade knappt cykla med styrfart på asfaltsvägen tillbaka till parkeringen. Skönt att veta att man tog i tillräckligt!



Väl hemma hade jag lite uppackningsparty med mig själv. Efter lite MSN-konversationer bjöd Peter in till matlagning och matätning så jag joina mer än gärna. Nudlar och någon kyckling gryta blev det. Starkt men riktigt gott :) Efter maten gloddes det film. Någon svensk vampyrfilm vid namn "Låt den rätta komma in" var minst sagt skum men helt ok. Efter filmen somnade allihop i soffan typ, inkl undertäcknad.

Söndag: Ingen klocka ställd på alarm för en gångs skull. Kan inte minnas senast det hände, men det var nog flera månader sedan. Men vad hjälpte det, kl 8 låg jag hyfsat vaken i sängen, men jag valde att krypa ner under täcket och mysa vidare ett tag till. Efter lite nördande vid datorn så drog jag iväg till ett konditori och köpte nybakade bulle för frukosten. Dessa njöts av framför sista timmen på Vasaloppet. Segraren Daniel Tynell körde ju lite mountainbiketävling i långloppscupen förra året, han knep 1 poäng mer än mig i cupen den jävlen! Idag fick man tvärt om se en mountainbikeåkare i topplistan på vasaloppet, nämligen Sofia Bleckur som låg på en 6e plats när SVT visa top10 i herr och dam. Inte fy skam.

Fram på eftermiddagen drog jag och Stefan ut och cykla lite mountainike i pålsjöskog/hittarp/laröd/domsten. Killen har inte suttit på cykeln sen SM förra året men tror ni han var långsam för det? Jag fick slita ungefär lika hårt som igår men undvek nätt och jämnt den där sköna hammaren.

Mat hos föräldrarna, mera uppackning, lite slötittande på serier och sen var det kväll. Jag var sugen på frukt och så jag åkte iväg till maxi för att inhandla lite. Ett tag senare stod jag i kassan med 1 mixer, 1 apelsinpressmaskin, 1 äggkokare, 3 apelsiner, 2 bananer, 2 paket jordgubbar, 1 annanas, 1 paket vindruvor. XXXX kr tack sa kassörskan, WTF? jag skulle ju bara ha lite frukt!


Kommentarer
Postat av: Multivitamin

vi var väll 7 pers i lördags? du glömmer From som stod bakom kameran ;)



stefan den jäveln. jag är så avundsjuk

2009-03-01 @ 23:22:08
URL: http://multivitamin.blogg.se/
Postat av: axl

äggkokare laol

2009-03-02 @ 12:26:58
Postat av: jonas l

håller med Axl. :D Nöjd med cykeln nu då?

2009-03-02 @ 17:56:25
URL: http://www.cerro.dk
Postat av: Olsson

axl & jonas: Äggkokare är king! Skönt som fan att slippa passa tiden o så.



Cykeln är go nu, saknar bara mina finhjul som inte kommit än.



Multi: så långt tänkte jag inte :D Bimbo du vet...

2009-03-02 @ 20:13:10
URL: http://vardagsobservationer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0