Saturday night, Sa-tur-day night!

Titlen är hämtad från nedanstående citat i serien Friends.
Chandler: So... Saturday night, the big night. Date night. Saturday night, Sa-tur-day night!
Joey: No plans, huh?
Chandler: Not a one.

Dagen idag skulle starta med att cykla banan från Snapphaneturen i Hässleholm. Jag ladda in hojen i bilen och drog iväg vid 9 tiden. Någonstans innan tyringe hade jag kört i kapp de andra som skulle dit. Tur var väl det, för 5 minuter senare var det poliskontroll, och där hade jag säkert inte kört vidare med körkortet i behåll, om det inte vore för att jag la mig bakom de andra bilarna som körde någerlunda lagligt. Nu behövde jag bara blåsa alkotest, och tänka sig jag var faktiskt nykter. Man såg på polisen att han kände sig lite dum när man satt där med cykelkläder på sig.

Hur som helst, vi fick cyklat och riktigt kul var det! Dagen till ära gjorde jag 2 fina vurpor. Den första var en sån där man verkligen inte vill vara med om. Brant nedförsbacke, hög fart och ojämnt underlag. Bromsa gör man när livet är i fara, inte annars :) Jag klarade mig dock bra med endast lite blåmärke/skrubbsår på höften. Andra vurpan var roligare. Man kan kort och gott säga att jag satte framhjulet i ett lerhål och jag flög över styret med händerna ner i lerhålet och nuddade precis med nästippen i leran. Cykeln kom flygane över mig och sadeln träffa mig i huvet. Tack hjälm! Eftersom jag låg i princip längst fram i gruppen så hördes det många skratt bakom mig. Även jag bjöd på ett faktiskt :)



När vi var tillbaka i Helsingborg åkte jag Jonas och Simon innom torino för att vräka i oss vars en pizza. Satt hur fint som helst, men jag åt bara halva kass som jag var. Men jag åt trots allt pizza i går oxå...

Kvällen var totalt planlös. Alkohol kan jag inte dricka sen 3 veckor tillbaka pga magsår uppkommet av mitt plötsliga kaffedrickande. En bra kompis bor i Göteborg, en annan i London, en 3e är ute och reser, någon skulle på reunionfest, någon annan skulle vara med sin flickvän osv. Jaha och här är jag.... det slutade med att jag var på bio med Simon i alla fall. Vi såg Valkyria med Tom Cruise i huvudrollen. En verklighetsbaserad film där man vet slutet så större delen av spänningen försvinner, men den var trots det bra!


Kommentarer
Postat av: M

jag... vill... också... CYKLA MÅNTAJNBAJK!!!!!!

2009-02-01 @ 20:24:03
URL: http://multivitamin.blogg.se/
Postat av: Olsson

Det vill alla! Så snart du fått i ordning din cykel så ska du få köra så mkt måntajnbajk så du inte trodde var möjligt

2009-02-03 @ 00:52:35
URL: http://vardagsobservationer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0