Vem vänder vindarna?

Jag har sedan slutet av september lagt på mig några kg fett och tappat en hel del kondition. Något som jag verkligen avskyr. Dock inget jag ångrar...

Jag har under 2 år försök tävla i elit-klass på mountainbike, vilket är extremt krävande. Under vintrarna har jag tränat 10-15h/vecka, lagt ner de mesta av mina pengar på cykeldelar, gått hem tidigt från fester för att kunan träna en söndagmorgon, och så vidare. Det kräver alltså mycket uppoffringar. Dock inget jag ångrar det heller...

Men båda dessa åren med alla dessa uppoffringar och slit så har jag skadat mig lagom till säsongsstarten, för att sedan missa större delen av tävlingssäsongen och vara i dålig form pga utebliven träning när jag väl varit skadefri. Förra året kom jag i ganska god form igen i slutet av säsongen trots förhållandevis lite träning, men i september skadade jag mig igen och då gick bara luften ur mig....

Jag har sedan dess haft motivationsbrist och prestationsångest. För att komma tillrätta så valde jag att börja om från noll. Jag släppte all press på träning och mat. Jag har ätit vad jag velat och tränat vad jag velat. Detta har betydit mycket skräpmat och väldigt lite träning. Trots viktuppgång och konditionsförlust så har det varit en possitiv tid då jag har kunnat koppla bort alla krav på att prestera och jag har mått bättre.

Nu känner jag äntligen att jag börjat få tillbaka viljan och motivationen. Jag ska bli i bra form igen! Faktum är att om jag bara är tillräckligt motiverad så kan jag äta havregryn 5 gånger om dagen om det är vad som krävs för att nå mina mål. Inget ska dock gå till överdrift, jag vill behålla ett  socialt liv :)

Hur som helst. I måndags vägde jag in på 67kg och i mitten på maj bör jag väga 60kg för att kunna hävda mig på tävlingarna.

Nya cykeldelar är beställda för att piffa upp hojen inför säsongen. 1350g hjul blev det. p0rn


Kan bjuda på lite hud med :)
Oktober 2004 då var jag i rätt god form. Fråga mig inte varför jag hade den på datorn

En linnementsmord vad från April 2008
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0