Dust cup episod 6

Igår var jag återigen över i vårt kära grannland, ölens land, Danmark! Det var en ny deltävling av Dust cup som gick precis norr om Köpenhamn. Ca 1h resväg här ifårn helsingborg inkl överfarten med färjan så det är närmare än vad vi har till 95% av tävlingarna i Sverige.

Jag bestämmde mig inte att hänga med förrän på förmiddagen samma dag. Faktum är att jag hade kört backintervaller kvällen innan och var fortfarande lite sliten sedan helgens tävlingar men tänkte att det skulle bli ett fint och roligt träningspass. Efter att ha testkört banan visade det sig att det skulle bli backigt idag igen. Det var inte mer än ca 40höjdmeter från högsta till lägsta nivå på banan men de hade utnyttjat backarna maximalt. Upp och ner hela tiden var det och när det gick uppför så var det oftast riktigt brant.

383 startande var det och jag ställde mig någonstan mellan fålla 1 och 2 med cirka 30 personer framför mig. När starten gick kände jag direkt att det var trötta ben för jag hade svårt att hänga med redan där men jag klammra mig ändå fast rätt bra. I slutet av varvet blev jag omkörd av en tjej uppför en backe. Manligheten tog sig en törn men det visade sig vara Annika Langvad som är Dansk mästare så jag tänker inte skämmas så himmla mycket ha ha. Det gick segare och segare i backarna och halvvägs på 2a varvet började det rycka lite i musklerna som har varit skadedrabbade så jag avslutade mitt träningspass efter 2 varv / 45 minuter. Jag skyller det hela på min massör som var sjuk i måndags så jag missade mitt besök.

När jag hade cyklat klart så hällde jag i mig en halvliter chokladmjölk och tryckte i mig några bitar rulltårta. Ironiskt nog då jag tänkt att jag skulle gå ner ett par kg till nu. Det är lite planer för nästa säsong faktiskt då jag tror jag skulle prestera bäst 3-4kg lättare än vad jag är nu och jag går hellre ner de kilona under hösten så jag kan ligga på energibalans under vintern och ha ork till att träna ordentligt. Dessutom har jag tänkt att så smått börja med lite lätt styrketräning redan nu för att anpassa leder osv till den tyngre styrketräningen i höst/vinter. Mycket fokus kommer att ligga på att vara skadefri nästa år.

Kommentarer
Postat av: jonas l

Segt med sega ben men låter som du har väldigt seriösa planer till nästa år. :)

2009-08-27 @ 15:58:30
URL: http://www.cerro.dk
Postat av: Katarina

Hm, de där tankarna känner jag igen. Men lik förbaskat så åker jag år efter år blek och "småfet" på vårens första läger...

I år ska jag satsa på att INTE bulla upp mig fram till jul utan hålla vikten. Vi kan ju checka av till jul vem som lyckats bäst med vad:) Vad ska vi ha för pris om man lyckas? Inget godispris tack...

2009-08-27 @ 19:24:52
URL: http://www.cykelmygg.se
Postat av: Olsson

Ett par lätta fina tävlingshjul tycker jag man kan belöna sig med om man lyckas :)

2009-08-30 @ 22:09:17
URL: http://vardagsobservationer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0