Blandade resultat

Söndag kväll, man är alltid lika trött men som tur är kommer det en ny arbetsvecka där man kan vila upp sig.

Tävlingen i lördags droppa in 2 efteranmälningar vilket gjorde startfältet så mäktigt som 7 startande i elitklasen. Jag gjorde en riktigt bra start, förmodligen lite för bra för mitt eget bästa. Halva första slingan låg jag som 2a i elit och 3a i maxi (elit, junior och H30 ihopa). När det gick uppför orkade jag inte hålla kvar platsen trots att mitt hjärta pumpa som om det var det sista det gjorde. Jag föll ner på en 4e plats i elit som jag höll ganska stabilt. Resten av tävlingen samkörde jag med junioren John Carlsson från Mjölby CK. Vi var ungefär lite klena uppför och brände på ganska bra utför så det fungerade bra. Ett tag var Andreas Ekman i fatt oss men vi lyckades stöta av honom igen och jag gick in på en 4e plats 1:12 från 3an och 2:14 från 2a-platsen. Alexander Blomqvist segrade stiligt och var hela 5:23 före mig.

Det var trots allt ett resultat jag var riktigt nöjd över. Med alla träningsuppehåll pga skada, både den här säsongen och de två föregående känns det som ett under att jag bara tog mig runt.

På söndagens tävling fick jag känna av min ovana vid att träna/tävla två dagar efter varandra. Jag möttes nämligen av betongben redan från starten. Jag hamna långt ner i ledet i startbacken och när vi gick in på singeltracken fastna jag bakom folk jag inte borde. Mina pedalklossar geggade igen när jag var tvungen att springa upp för några leriga hala bergshällar och sen hade jag problem att komma i pedalerna gång på gång. Jag körde upp mig till en 5e plats (9 startande) men benen blev bara segare och segare och jag fick inget flyt i åkningen. Att köra runt sliten och riskera min knäskada bara för att fullfölja lät inte som något vettigt alternativ i mitt huvud så jag klev av efter 3 varv och halva tävlingen gjord.

Är helt klart nöjd med helgen ändå. Jag är överlycklig bara av att mitt knä nu håller så jag kan tävla och dessutom fick jag i lördags känna på att jag kan köra rätt bra trots en 12 åring flickas träningstimmar. Resten av säsongen ska jag försöka hålla ihop, ha kul och skaffa tävlingserfarenhet, sen blir det allvar nästa år om jag lyckas hålla mig skadefri för en gångs skull.

Bilder dyker nog upp i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0