Snart helg igen

Jag ska försöka skriva mindre om cykling och mer om annat, men detta inlägg failar jag nog på.

Helgen har passerat. Jonas var nere i Helsingborg och bodde hos mig i helgen. Hur trevligt som helst.

Lördagen var det ju dags för 'tävlingspremiär'. Egentligen en träningstävling men man tar det ju ofta lika seriöst som en riktig tävling, speciellt när det är årets första. Banan var lättkörd och oteknisk vilket inte alls passade mig. Jag tog ledningen i starten i alla fall men kände att jag saknade konditionen för att ligga kvar där framme. Därför gled jag sakna ner genom fältet och slutade på en 6e plats av 28. Med den lilla träningsmängd jag haft i vinter kunde man väl inte räkna med bättre resultat, men jag hade ändå hoppats på att min envishet på tävlingsbanan skulle sätta mig några placeringar högre.


Klubbens glada cyklister och Jonas.
Han har iofs mkt snyggare klubbkläder än oss, men här blir han ändå lite utfryst ;)

På kvällen var vi ute och åt på Brooklyn. Typ 3kg kött! Jag är fortfarande mätt.

Söndagen var det cykling igen. Denna gången i Ängelholm. Dagen efter tävling borde man vara seg i benen och slö i kroppen men för min del var det tvärt om. Nu hade jag ordentlig power i benen och allt kändes riktigt bra. Skumt... var det köttet?

Sitter på jobb, dricker té och äter godis. Som om det inte var nog förra veckan med godis så har vi idag fått in 7st Bautastora påskägg fyllda med geisha, snickers, dumle, bounty och mars. Tack för det Sogeti! Pricken över I:et blir väl att IKEA bjuder på tårta på torsdag igen för att vi uppnått steady state i releasen. Kan inte minnas senast de gick en vecka utan tårta på jobb. Idag har ingen av oss testare något att göra så det är mkt snack, surfning och tumrullande. Lite tråkigt, men man får ju pengar för det trots allt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

det var köttet... det är ALLTID köttet! hoppas jag får kött i mitt påskägg!

2009-04-06 @ 21:31:28
Postat av: jonas l

Tack för det om klubbkläderna, idag var det lite tvärtom och vi dissade Henrik lite som hade gamla JCKkläder. Tack för en kul helg, men ack så jobbig. Hårt med cykel för mig som inte var i bättre form på söndagen jämfört lördagen.

2009-04-07 @ 20:16:54
URL: http://www.cerro.dk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0