Triangeldrama

Igår var en utav de bästa dagar!

Jag drog ut kl 8 på morgonen i full färd för att cykla jämtlandstrianglen. Med avfärd från Storulvåns fjällstation cyklade jag mot Sylarnas fjällstation. Efter mycket tuffa uppförsbackar och mkt sten på stigen, lite prat med trevliga människor man mötte på vägen så kom jag fram efter 2 timmar. Jag köpte mig en glass och satte mig i solen och njöt av den härliga miljön och vackra utsikten.

Därefter satte jag avfärd mot Blåhammarens fjällstation vilket är det andra hörnet i trianglen. Sträckan bjöd på en del fina utförsåkningar och en del slitsamt uppför. Jag mötte en del trevligt folk på vägen som jag stannade och pratade lite med innan jag susa vidare. De flesta undra hur tusan man kunde cykla där överhuvudtaget. Någonstans började jag undra det samma för nu hade det gått snart 4h och det började göra riktigt ont i kroppen. Det var mycket norskar i alla fall och man blir alltid glad när man pratar med en norsk. Väl framme vid Blåhammarens fjällstation köpte jag en kall cola och satte mig på trappan utanför. Vädret och utsikten var helt fantastisk och det kom en trevlig söt tjej som jag satt och prata med i 40 minuter. Plötsligt kändes kroppen mycket piggare och eftersom hon skulle checka in mm så satte jag fart tillbaka mot Storulvåns fjällstation.

Den här sista sträckan var 12km lång, hade en fallhöjd på 350meter och gick nästan bara nedför. Allihopa singletrack och riktigt fina stigar med inslag av tekniska passager. Fingrarna jag använde för att bromsa hade redan krampat i 2 timmar och det blev inte bättre nu men ibland lyckades jag byta finger och jag tog mig ner i en jäkla fart. Väl tillbaka efter 7h hade jag ont i varenda liten del av kroppen.

Jag tog mig en dusch, bubbelbad och bastu på fjällstationen. Därefter köpte jag mig en nice fika, kavlade upp byxorna, sparkade av mig skorna och la mig på en bänk på deras balkongdeck i solen. Där hade man vidunderlig utsikt över hela den jämtländska fjällvärlden.

Väl tillbaka i stugan och jag såg mig själv i spelgen såg jag hur de kroniska påsarna under ögonen försvunnit efter ett par dagar med tillräcklig sömn. Kontorsgråheten i ansiktet hade bytats ut mon en fin gyllenbrunbränd färg med röd nyans. Dagen kunde knappast ha blivit bättre!

Idag har jag varit inne i Trondheim i Norge och gjort lite allt möjligt. Jag kan intyga att det stämmer att norskor är söta!

Bilder från gårdagen.... Tyvärr försvinner all känsla i de dåliga mobilbilderna :(

Cyklen med getryggen i bakgrunden


Så här blir det när det där blöta på marken i själva verket är 1m djupt lerhål där hela framhjulet försvinner ner.


Utsikt över Sylarna

Kommentarer
Postat av: jonas l

Nice. Raggningsresa egentligen med cykel och fjällvandring som bortförklaring? Fått napp än? :)

2009-07-16 @ 19:36:54
URL: http://www.cerro.dk
Postat av: Bear

Lyx-resa! Skulle inte alls vilja byta med dig, nädå. :p Håller med, norska tjejer är inte helt fel! :)

2009-07-17 @ 00:00:10
Postat av: Micke

fan vad underbart!!!!!!!

2009-07-17 @ 20:30:36
URL: http://multivitamin.blogg.se/
Postat av: Olsson

håhå ni har så rätt så :)

2009-07-18 @ 10:43:20
URL: http://vardagsobservationer.blogg.se/
Postat av: Micke

tror det är dags att uppdatera bloggen nu!!!!

2009-07-30 @ 08:09:10
URL: http://multivitamin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0