GM Tempo

Idag var det dax för Götalandsmästerskapen i tempo. Det var helt klart en fin bana, om än kanske lite för snabb för att gynna mig. Hur som helst var den 9km lång och började i motvind ett par hundra meter på grusväg för att sedan klättra 60m upp för en backe. Jag gick ut ganska lugnt och sparade mig lite till backen. Gick inte på för fullt förrän jag var 2/3 upp. Kändes riktigt bra men sen fastnade jag nånstans i tempot där...

Utför körde jag ganska mesigt och många av de bitar där jag hade tänkt att hämta in tid rullade jag mest igenom och klantade mig dessutom på ett par ställen som jag verkligen inte skulle ha problem med. Tog tag i mig själv och drog upp farten bra igen och började få in lite flyt. Resten kan jag nog inte klaga så mycket på mer än att jag egentligen kunde tagit i lite till.

Resultatet blev en 4e plats 24 sekunder från bronset. 57 sek från guld. Ett resultat jag egentligen borde vara nöjd och det är jag till viss del oxå, men lite bitter över att jag faktiskt skulle kunnat kört snabbare och bättre. Framför  allt i partierna efter den första backen (och fram till lerhålet, för er som var med).

Här på väg uppför den nämnda backen.

Kommentarer
Postat av: Katarina

Jag behöver glasögon, träffade nog varenda sten som fanns på de där nio km.



Vi ses!



2009-08-22 @ 21:21:23
URL: http://www.cykelmygg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0