Moooot sherwood... erhm hallby skogen!

På lördag är det Hallbyrundan i Jönköping ja. Det kolliderar med Långlopps SM så det är bara 5 föranmälda i Herrar elit. Jag är inte en av dem då min klubb tydligt missat att anmäla mig. Men jag har tänkt att efteranmäla mig i alla fall. Sen är det så att 3 av de där 5 har jag slagit tidigare på tävlingar och tror mig kunna göra det igen på lördag så blir det inte en massa efteranmälingar finns det hopp om pallplats. Hjälp nu blir jag sådär nervös igen...

I tisdags testade jag formen på gula slingan i Åstorp. Var 14 sek från mitt personbästa på 7:52. Jag gjorde en solklar miss där jag trilla av en liten träbro vilket lär ha kostat mig 6-7 sekunder nånting men de andra sekunderna vet jag verkligen inte var jag tappade. Det gick mest skitfort hela tiden och jag fullkomligt flög upp för den branta tekniska 'glassbacken' på 40-28. Nåja jag hade tränat rätt hårt flera dagar innan testet så jag hade väntat mig slitna trötta ben och det gamla rekordet sattes på pigga ben med många träningsvarv på banan veckorna innan. Nu hade jag inte kört där på 2 månader. Hoppas det visar sig på lördag att formen faktiskt egentligen är bättre för nu har benen fått vila lite med bara ett 30 min pass idag med några korta intervaller för att hålla benen vid liv.

Ikväll var det möte om Åstorpsloppet som vi arrangerar på söndag. Jag ska hjälpa till som en söt liten flaggvakt.

I övrigt verkar det som om jag kommer ta en praktikplats på cykelklubben.se som webbutvecklare. Det är ju det jag vill jobba med men jobberfarenhet är viktigt på CVet för att få jobb så jag hoppas ett par månader med slavlön gör någon nytta långsiktigt. Och nu efter 1,5 vecka som arbetslös jag jag nästan vad som helst för att få rutin på dagarna igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0