Stanna upp och tänk till en sekund

Helgen har gått alldeles för fort! Igår ägnade jag 4h att cykla landsväg med min MTB då alla andra körde runt på landsvägscyklar. Att jag inte hann äta någon frukost innan och att jag tvunget skulle fram och dra redan från start gjorde ju kanske inte saken bättre. 105km, sen kom hammaren, väggen, tröttheten. Andreas fick putta mig upp för backen från Ramlösa station till Elineberg. När jag kom hem så la jag mig rak lång på hallgolvet i 10 min. En högre form av njutning, helt klart.

Jag vill att det ska hända något nytt i livet nu. Jag blir uttråkad så fort det inte sker någon omväxling. Men det är väl man själv som får se till att göra förändring. Trots det har jag på ett halvår bland annat tagit högskoleexamen, fått mitt första riktiga jobb, köpt min första bil, flyttat till min första riktiga lägenhet. Men på något sätt känns inte detta tillräckligt, det är något jag saknar.....

Det finns ju massor med clichéer.
  • "Livet är som en påse, det blir tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något."
  • "Man förstår livet baklänges - men måste leva det framlänges."
  • "Det finns bara en dag som det är för sent att ändra ditt liv – dödsdagen"

Well, det är ju lätt att läsa dessa slagfärdiga uttryck, men desto svårare att göra något åt.

Jag vet en sak jag gillar i alla fall och det är våra myssöndagar.
Här har vi en dagsfärsk bild på söndagesgänget.



Kommentarer
Postat av: Lindgren

hehe, ja, du har nog gjort en hel del det senaste halvåret :P

men snart kommer tävlingssäsongen, det brukar muntra upp lite... :D

2009-03-29 @ 22:52:32
URL: http://www.andreas-lindgren.se
Postat av: jonas l

Tänk på oss andra som inte gjort så mycke de senaste halvåret. :( Men känns som man gör framsteg ändå, även om de är lite färre.

2009-03-30 @ 15:32:19
URL: http://www.cerro.dk
Postat av: Jokkmokk

Förstår precis vad du menar! Känner exakt likadant, för mycket rutiner

2009-03-31 @ 01:21:30
URL: http://blogg.urfunktion.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0