Den oskrivna historien

Jag bodde på Köttbullsgatan nummer fläsk, tre trappor upp på nedre botten. Där låg jag mitt i natten i min bottenlösa säng och läste spännande tågtidtabeller i skenet av solstrålarna som smög sig in. Plötsligt hörde jag ljudlösa steg i trappan och en flintskallig man med rött hår och en bladlös kniv utan skaft kom in i rummet. Han stack kniven i hjärtat på mig, men som tur var hade jag hjärtat i halsgropen och överlevde. Och med hjärtat i halsgropen sprang jag ner till den försvunna hamnen, båten tutade och bryggan gick så jag hoppade snabbt på.

Efter en lång resa råkade jag ut för skeppsbrott och flöt i land på en sönderrostad spik. Jag kom till en obebodd ö där nakna kannibaler dansade omkring med händerna i byxfickorna. Jag sprang fram till en uppbrunnen hydda, sparkade in dörren och hoppade in genom fönstret. Där låg en död man och läste serietidningar och på ett tomt bord låg två uppätna mackor och ett fulladdat gevär utan kulor. Jag åt upp mackorna, tog geväret och gick in i djungeln.

Solen började skina. Så jag sprang in i en grotta för att inte bli blöt. Inne i grottan stötte jag på två hungriga tigrar som rapade mätt och belåtet. Jag sköt den ena med mitt sista skott, sen lyfte jag bomullstussar tills jag fick ryggskott, och med det skottet sköt jag den andra tigern.

Jag sprang ut i djungeln igen och ramlade ner i en grop. Där fann jag mig stå öga mot öga med ett livsfarligt lejon som spann och jamade vänligt. Nu hängde mitt liv på en skör tråd. Och på den tråden klättrade jag upp ur gropen. Sedan sprang jag bort till stranden och skrek så det eka. Och i den ekan rodde jag hem. 

Kommentarer
Postat av: Micke

HA HA HA HA... där var den!

2009-07-07 @ 20:53:26
URL: http://multivitamin.blogg.se/
Postat av: jonas l

Troligt, kan ju inte eka på en strand, tror inte ett dugg på den berättelsen

2009-07-11 @ 07:27:46
URL: http://www.cerro.dk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0