punkish

3 veckos sedan senaste bloggning. Nu är det dax att väcka liv i bloggen igen.

I helgen har Jonas bott hos mig och helgen har innehållit mycket glass, glass och sen en del glass oxå. Idag däremot var det träningstävling i Hjärsås. Glykogenföråden var rätt välfyllda efter helgens laddande av kolhydratrika godsaker och benen hade fått två dagars vila så det var lite av sprättben idag. Banan var däremot rätt svår att sprätta på då det mest var en massa stök och bök.

Efter starten la jag mig på Bennys hjul och låg där till han vurpade. Jag tog ledningen i ett halv varv innan han var ikapp och körde om mig. Sen låg han ca 50m före mig på ett stabilt avstånd. Det märktes tydligt att det här var hans hemmabana då han hela tiden hittade perfekta spårval och hade ett helt annat flyt än en annan som fastnade på de mesta. Hur som helst kändes det riktigt bra idag men tyvärr fick jag punktering halvägs ut på 2a varvet och bröt därefter. Istället hittade jag Micke längs banan där han stod och fotograferade. Idag provade jag även att köra med mina nya klingor, 2-delat, 40-28 vilket var grymt! Nu kan man mata storklinga i princip hela tiden och ändå ha ok kedjelinje.

På vägen hem stannade vi på Ivars gatukök i Tyringe för att köpa glass. Jag köpte en liten mjukglass i bägare vilket var en 0,3l colamugg överfylld med mjukglass. Större än vad en stor mjukglass brukar vara. Simon var värst och köpte MONSTERMUGGEN, 0,75l mugg överfylld med mjukglass.

Nu sitter jag här i soffan och äter glass igen. Nu är det två olika Ben & Jerry's som gäller. Man måste ju variera kosten...

Imorgon är det dock tillbaka till näringsrik oproccecerad mat. Arbetsvecka lockar inte dock. Förhoppningsvis går det fort och till helgen är det ju tävingar i Västgötacupen!

Grymt actionfoto av micke! Foto: Mikael Strand


Lite spex framför kameran efter jag brutit :) Foto: Mikael Strand


Vaderna börjar få sina rätta konturer. Kanske snart ett minne blott om glassdieten fortsätter? Foto: Mikael Strand

Kommentarer
Postat av: Micke

DU ÄR GRYM OLSSON!!!

vad är en liten punka. tänk så många punkor lance har fått! iofs lagrar han sin däck i en vinkällare... du kanske skulle prova det? ;)

2009-08-10 @ 00:49:30
URL: http://multivitamin.blogg.se/
Postat av: Katarina

Haha, bra när man läser inläggen i fel ordning...

Bra jobbat fram till punkan. Såg starkt ut uppför.

2009-08-10 @ 09:06:17
URL: http://www.cykelmygg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0