Endrofinrush i mitt cykelhjärta

Igår var jag i Danmark, Roskilde och körde en deltävling i Dust cup. Att de samlar ihop över 500 startande sådär en vanlig onsdagskväll är rätt sjukt bara det. Ännu sjukare var hur bra bana de hade lyckats lägga. Helt underbar var den! Man bara cyklade med ett leende på läpparna, om än ett ansträngt sådant då man oftast hade 8mmol laktat i benen och en puls på 185bpm.

Jag smög in i startfålla 1 där Patrik, Tim och Benny stod. Starten gick och iväg i en jävla fart ut på stigarna. Upp för backe, ned för backe, hög fart genom den doserade svängen och över rötterna. Hela tiden omgiven av cyklister på alla håll och kanter. Så fort de gavs tillfälle körde jag om och så fort man gick ut för långt i en sväng så kom någon på innern osv. Fältet stabiliserade sig dock ganska fort och jag låg i en klunga bland placeringarna 19-26. Tävlingen var uppgjord som 80 min tävlingstid och där gällde det att köra så många varv som möjligt och givetvis så fort som möjligt på det antal varv man körde. Ett varv tog ca 23 minuter för mig att köra och när det hade gått 72 min passera jag varvning för att gå ut på 4e varvet. Kände dock mig trött i ryggen och var rädd för att jag skulle bli sliten om jag körde ett varv till. Jag ville vara pigg till helgens tävlingar som kändes mycket viktigare så jag hoppade av efter 3 varv på en 24e plats med 5 personer precis framför mig i klungan.

Jag var riktigt nöjd med loppet och hade fått ett bra träningspass och en bra formcheck, precis vad jag behövde. Jag hade inte heller haft några problem att hänga med gruppen ett sista varv och köra om 19e platsen, men det hade kostat mer än de smakat.

Efter målgång så var ett stort bord dukat med chokladmjölk, äpplejuice, banan, apelsin, rulltårta osv. Bara att ta för sig så mycket man kunde. Danskarna vet vad man vill ha efter att man vändt ut och in på lungorna.

Idag efter jobb var det massage igen. Vilken skillnad det var i vänsterbenet den här gången. Nu var ju musklerna rätt medgörliga och man behövde inte bita i bänken för att inte skrika. Ny tid inbokad på måndag efter helgens tävlingar...

Kommentarer
Postat av: Micke

GRYMT jobbat. jag ska ha mer massage när jag fått lön. var går du?

2009-08-15 @ 11:24:40
URL: http://multivitamin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0